18 Jan 2018

52 Week Sewing Challenge - Week 3

Went rogue - I just couldn´t resist this dress for my 2yr-old. It´s lined and made of embroidered corduroy. The fabric was in my deep stash.
Pattern Ottobre 6/2013. I could have done a better job with the lining but realized late that tulle was on the fabric list which I didn´t have. I ended up cutting the stripe out of the lining fabric - would have been easier if I just add the length to the lining. 
Carneval season is approaching so I'm preparing to make costumes for the kids (right after they finally made up their minds what they wanted).



Added normal zipper - pattern calls an invisible one which I didn´t have
The lining fabric was also stash and awful to work with


A héten megint nem téma szerint varrtam, Kisasszonynak készült megint ruha. Az anyag hímzett mikrokord, nagyon szép, bár a tiszta fehér nem annyira praktikus egy kétévesnek. Minta Ottobre 6/2ö13-bül való. A bélés anyaga is régi készlet, egy kollégától kaptam, ő meg örökölte. Pocsék volt vele dolgozni, de amúgy szép bélésanyag. Sajnos későn jöttem rá hogy eredetleg van a bélés alján egy tüll csík ami persze nekem nincs - így leszabtam a bélésanyagból, de egyszerűbb lett volna ha egyből hozzáadom a tüllcsík hosszát a szoknyarész béléséhez. A cipzár nem varrásba rejtett, mert olyanom éppen most nincsen. A ruha cuki lett, a következő körökben jelmezeket kell varrnom.

No comments:

Post a Comment